Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś

Popularność influencer marketingu

Marketing Data publikacji - 3 marca 2022 Autor - Redakcja vbranding.pl
social media marketing

Mogłoby się wydawać, że influencer marketing to pojęcie zupełnie nowe, jeśli chodzi o promocję marek. Tymczasem, już na początku rozwoju badań nad mediami badacze zauważyli, że odbiorcy reklam mocno ulegają wpływowi osób popularnych. Osoby, które mają wpływ na to, jakie decyzje podejmują inni, mogą być nazywanie influencerami.

Marketing już od dawna korzysta ze wsparcia liderów opinii, jeśli chodzi o promocje usług, produktów, bądź też założeń społecznych. W zależności od tego, jaki temat obiera kampania reklamowa, zaprasza się do niej znaną osobę, bądź też ekspertów w danej dziedzinie. Dzięki temu można znacznie spopularyzować przekaz, sprawiając że dotrze on do większej ilości ludzi. Najważniejsze jest to, by wybrana postać posiadała odpowiednią reputację, a także wizerunek zgodny z wartościami wyznawanymi przez markę.

Przeczytaj: W jaki sposób działa marketing internetowy?

Jak narodzili się internetowi influencerzy?

Pomimo tego, że social media marketing znany jest już od wielu lat, to jednak era popularności influencerów rozkwitła stosunkowo niedawno. Obecnie nawet gwiazdy znane z mediów tradycyjnych starają się posiadać swoje profile w mediach społecznościowych. Służą one nie tylko do komunikacji z fanami, ale także są doskonałym nośnikiem reklamy. Dzięki temu nawet gwiazdy starej daty mogą zyskać popularność wśród odbiorców w młodszym wieku. Ogromna popularność influencerów sprawiła także, że z dnia na dzień rodzą się nowe gwiazdy – czyli osoby, które prowadzą swoje media społecznościowe na tyle interesująco, by przyciągnąć ogromne rzesze obserwujących. Wiele z fanów osób popularnych to osoby silnie zaangażowane, gotowe ich naśladować we wszystkim, co robią. W tym też mark upatrzyły sobie ogromny potencjał reklamowy.

Jakie korzyści niesie influencer marketing?

Jeśli chodzi o współpracę z influencerem, to może być ona dla marki bardzo korzystna. Służy ona do wzmocnienia wizerunku firmy, wykorzystując popularność influencera. Nie ma co ukrywać, że ogromna część fanów osób popularnych to osoby młode, dlatego też marka w ten sposób może budować sobie wśród nich nowe grono odbiorców.

Współpraca z osobą popularną to doskonały sposób na osiąganie celów biznesowych – to, że dany influencer zareklamuje na swoim profilu określoną markę, bezpośrednio przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Wystarczy wspomnieć o współpracy, którą marka Koral nawiązała z grupą influencerów sprawiając, że stworzone przez nich lody w jedną chwilę wybiły się na szczyty popularności.

Zobacz też: Content marketing przykłady – co trzeba wiedzieć?

Zalety influencer marketingu

Jeśli chodzi o social media marketing, to wiąże się on z wieloma korzyściami dla marek. Oczywiste zalety to zwiększenie swojego zasięgu i wzrost rozpoznawalności marki – jednak to nie wszystko.

Współpraca z influencerami to doskonały sposób na przedstawienie produktu w inny sposób niż zazwyczaj. Na tego typu działania decydują się marki, które zmieniają formułę swojego produktu, decydują się na nowe opakowania, bądź też chcą dotrzeć do nowych grup docelowych. Ukazanie produktów w nowy sposób jest dla marki bardzo opłacalne, ponieważ pozwala odświeżyć jego wizerunek i pokazać jego nieoczywiste zastosowania, co może przełożyć się na zwiększenie popularności.

Korzystając z influencer marketingu marka staje się także bardziej autentyczna. Jeśli pojawia się w popularnych mediach społecznościowych, to staje się bliższa klientom. Współpraca z influencerami to sposób na stworzenie ludzkiego wizerunku marki i nawiązanie trwałej relacji z dużą grupą odbiorców. Związki te mogą okazać się szczególnie ważne w czasach kryzysowych – kiedy marka napotka na problemy, to duża grupa zaangażowanych klientów z pewnością weźmie ją w obronę.

Bardzo często bywa tak, że współpraca z influencerem bywa dla marki zwyczajnie bardziej opłacalna. W ten sposób łatwo można zbudować wysokie zasięgi, które są praktycznie niemożliwe do osiągnięcia dzięki tradycyjnym medium reklamowym.

Jak wybrać influencera do współpracy?

Wiele marek przejechało się na tym, że do kampanii reklamowej wybrało nieodpowiednie osoby. Klienci, którzy wyczują fałsz i nieautentyczność, zamiast zostać zachęceni do zakupu, bardzo często zupełnie rezygnują z usług marki. Dlatego warto zadbać o to, by wybrany influencer posiadał osobowość zgodną z cechami marki, a także, by grupa jego odbiorców utożsamiała się z jej przekazem.

Przed nawiązaniem współpracy warto także zainteresować się, jaki zasięg posiada influencer. Nie bez znaczenia jest również aktywność na jego profilu. Im większa liczba osób reaguje na treści zamieszczane przez influencera, komentuje je i udostępnia, tym większą skuteczność będzie posiadała kampania marketingowa.

Warto jednak warto jednak pamiętać o tym, że najbogatsi i najpopularniejsi influencerzy bardzo często nawiązują wiele współprac reklamowych, przez co mogą dla swoich obserwatorów zwyczajnie być mniej autentyczni. Dlatego czasem warto wybrać influencerów o mniejszych widowniach, ponieważ również pozwalają oni dotrzeć do całkiem pokaźnej grupy odbiorców, a jednocześnie współpraca z nimi może okazać się o wiele tańsza, a niewiele mniej skuteczna.

Jakie cechy powinna mieć dobra agencja nieruchomości

Redakcja vbranding.pl

Witamy na Vbranding.pl – blogu stworzonym z myślą o wszystkich, którzy chcą pogłębiać swoją wiedzę z zakresu finansów, ekonomii, inwestycji oraz rozwoju osobistego. Nasza redakcja składa się z pasjonatów, którzy z zaangażowaniem dzielą się swoją wiedzą z naszymi czytelnikami. Naszym celem jest dostarczanie wartościowych treści, które pomagają naszym czytelnikom rozwijać się zawodowo i prywatnie.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?