vbranding.pl

Blog tematyczny o finansach i ekonomii

Marketing

Content marketing przykłady – co trzeba wiedzieć?

Content marketing przykłady – co trzeba wiedzieć?

W obecnych czasach coraz więcej osób stawia na content marketing. Jest to świetny sposób na reklamowanie przedsiębiorstwa. W ten sposób można zwiększyć zyski dla firmy. Warto wiedzieć, czym jest content marketing oraz jakie są jego przykłady.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • na czym polega skuteczny content marketing
  • jakie są przykłady marketingu treści
  • czym jest content marketing

Na czym polega skuteczny content marketing?

Dobrze na samym początku wyjaśnić, że content marketing to długotrwałe budowanie relacji z odbiorcami poprzez dzielenie się z nimi wartościową treścią. Okazuje się, że podstawowymi działaniami, które wchodzą w jego zakres, jest między innymi tworzenie, dystrybucja, a także promocja treści. Co istotne, celem marketingu treści jest zbudowanie z odbiorcą marki szczególnej więzi. Dzięki niej łatwiej mu podejmować decyzje zakupowe, które dotyczą produktów bądź usług oferowanych przez konkretną markę. Bardzo ważne jest to, żeby przed podjęciem decyzji o kupnie, rozważyć wszystkie dostępne opcje. Content marketing pozwoli budować markę w świadomości konsumentów. Jest to bardzo istotne w obecnych czasach. Trzeba wiedzieć o tym, że konsumenci korzystają średnio z ponad 11 różnych treści internetowych. Co więcej, aż 86 proc. konsumentów rozpoczyna swoje zakupy od zapytania, które nie jest związane z żadną konkretną marką.

Content marketing przykłady

Jeżeli mowa o skutecznym content marketingu, nie wolno zapomnieć o tym, że 95 proc. klientów B2B uważa treści za wiarygodne w czasie oceny firmy oraz jej ofert. Dodatkowo ponad połowa rodzimych internautów stosuje adblocka. Mowa tutaj o wtyczce, która blokuje wyświetlanie reklam. Jak się okazuje, na skuteczność content marketingu wpływa długość akapitów, obecność określonych wyrażeń, a nawet to, gdzie publikuje się swoje artykuły. Trzeba też wiedzieć o tym, że content marketing jest szeroką dziedziną, która składa się z wielu wąskich zagadnień.

content marketing co to

Marketing treści co to?

W zakres content marketingu trzeba wliczyć nie tylko audyt działań content marketingowych konkretnej marki oraz konkurencji. Zalicza się do tego też analizę content gap, a ponadto prowadzenie bloga. W tym przypadku mowa oczywiście o planowaniu oraz tworzeniu artykułów. Bardzo istotna jest również optymalizacja artykułów pod względem SEO. Nie można też zapomnieć o analizie pod względem zakupu treści w mediach. Bardzo ważne jest też tworzenie artykułów sponsorowanych, a ponadto projektowanie oraz redagowanie e-booków oraz raportów.

To wszystko wchodzi w skład działań content marketingowych. Oczywiście lista jest dłuższa, bowiem nie można zapomnieć o tworzeniu kreacji graficznych w postaci postów, animacji czy bannerów, a także produkcji animacji. Istotna jest też oprawa graficzna oraz infografiki. Okazuje się, że dobry plan content marketingowy nie ogranicza się tylko do pisania artykułów. Przede wszystkim stara się uwzględnić różnego typu treści. Bardzo cenione jest to, że marka może komunikować się z klientami, którzy spędzają czas w różnych kanałach marketingu online. Z content marketingu korzysta w obecnych czasach coraz więcej firm nie tylko z Polski, ale też wielu innych krajów.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.