vbranding.pl

Blog tematyczny o finansach i ekonomii

Biznes

Co to jest reklama podprogowa?

Co to jest reklama podprogowa?

Wiele osób zastanawia się, czym jest reklama podprogowa. Jest to przede wszystkim informacja w postaci obrazów bądź dźwięków, które nie są świadomie postrzegane i mają na celu ukierunkowanie naszych wyborów w podejmowaniu wszelakich decyzji.

Jakie są przekazy podprogowe w reklamach?

Należy pamiętać, że przekazy mają również inną formę niż wizualną, między innymi mogą pojawiać się w postaci akustycznej, które mają pomóc ludziom w odchudzaniu, niwelowaniu prokrastynacji, rzuceniu używek czy podwyższaniu samopoczucia. Ponadto przekazy mogą pomagać np. w uskutecznieniu rodzaju gry, w której bierzemy udział, na przykład w koszykówce. Wiele osób zastanawia się, czy reklama podprogowa jest skuteczna. Warto podkreślić, że percepcja podprogowa została poddana już badaniom naukowym. Okazało się, że nie ma dowodów na to, że przekaz podprogowy wpływa na nasze postępowanie. Wszelkie zaszyfrowane komunikaty nie prowadzą bowiem naszej podświadomości do zmiany świadomości bądź wykonywania różnych poleceń na przykład kupienia większej ilości słodyczy danej firmy niż zwykle. Oprócz tego niezadowalającym faktem korzystania z tego typu usług jest to, że same motywujące podprogowe nagrania nie będą przyczyniały się do rzucenia nałogów.

Reklama podprogowa

Warto zaznaczyć, że wpływ reklam podprogowych w ściśle kontrolowanych warunkach jest bardzo ciekawy. Tego typu rodzaj reklamy może być skuteczny – jak zauważyli naukowcy – lecz tylko w niektórych warunkach. Według badań na duńskich studentach, starano się sprawdzić wpływ przekazu reklam podprogowych marki ,, Lipton Ice” wyświetlając jej nazwę na ekranie przy pomocy napisów, a także wyświetlając kombinację przypadkowych napisów zbudowanych z liter tej marki. Później duńskim studentom został podany schłodzony napój oraz zadano im pytanie, czy wolą Lipton Ice czy może duńską wodę niegazową. Jak się okazało, przekaz podprogowy nie wywarł wpływu na grupie osób, która nie była spragniona, jednakże w przypadku grupy osób, którym chciało się pić i widziały one przekaz podprogowy Lipton Ice, to napój ten był o wiele częściej wybieranym napojem, niż w przypadku tych osób, którym wyświetlono kombinację przypadków liter. Trzeba też wspomnieć o tym, że na chwilę obecną siła reklamy podprogowej jest bardzo sprawcza, jednakże jedynie w ściśle kontrolowanych warunkach laboratoryjnych. W życiu codziennym stanowi to problem, bowiem wiele obrazów oraz reklam i innych czynników rozprasza naszą percepcję, co skutecznie uniemożliwia skupić się tylko na jednym przekazie.

ebiznes.org.pl

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.