Strona główna
Praca
Tutaj jesteś

Opiekun klienta – na czym polega praca?

Praca Data publikacji - 29 kwietnia 2022 Autor - Redakcja vbranding.pl


Opiekun klienta to jeden z najbardziej poszukiwanych pracowników na rynku. Najogólniej mówiąc, jak sama nazwa wskazuje, zajmuje się obsługą klientów. Należy do niego szereg obowiązków z tym związanych. Pomaga on wybrać najlepszą ofertę z tych, które przedstawia, utrzymuje relacje z klientem i rozwiązuje problemy. Jeżeli lubisz pracę z drugą osobą, motywują cię mniejsze i większe sukcesy, to z pewnością sprawdzisz się na tym stanowisku. W tym artykule przyjrzymy się bliżej specyfice tego zawodu. Praca tego typu nie  jest na wyciągnięcie ręki każdego.

Jakie osoby najlepiej sprawdzą się na stanowisku opiekuna klienta?

Opiekun klienta ma bezpośredni kontakt z druga osobą. W związku z tym, niezbędne są tutaj wypracowane umiejętności miękkie, dzięki którym praca staje się przyjemniejsza i udaje się w niej odnieść większy sukces. 

Do niezbędnych umiejętności na tego typu stanowisku zalicza się komunikatywność. Bez umiejętności prowadzenia rozmowy we właściwy sposób, będzie trudniej osiągnąć zamierzone cele. Kolejną kwestią jest otwartość na drugiego człowieka. Klient nie może czuć, że jest lekceważony w trakcie rozmowy. Powinien czuć się zrozumiany i wysłuchany przez swojego opiekuna.

Nie można również nie wspomnieć o cierpliwości. Nigdy nie wiemy na kogo trafimy i jak będzie wyglądała nasza współpraca. Czasem może się trafić szczególnie ciężki przypadek, gdzie nie obejdzie się bez złotych nerwów. W większości sytuacji ludzie którzy liczą na naszą pomoc są przyjaźni i chcą uniknąć wszelkich nieporozumień aby jak najszybciej załatwić daną sprawę.

Czego nauczy nas praca z klientem?

Pracując z klientem, przede wszystkim poprawimy swoją umiejętność kontaktu z ludźmi. Bez względu na to, czy będzie to bank, sklep, call center, będziemy codziennie zobowiązani do utrzymywania relacji z klientem. Wypracujemy w ten sposób naszą cierpliwość, która w dzisiejszych czasach jest na wagę złota. Osoby mniej empatyczne nauczą się zrozumienia drugiego człowieka, co również jest niezwykle ważne w życiu. Niesienie pomocy osobie która jej potrzebuje czasem może być dla nas jedną z lepszych lekcji życia.

W pracy przy obsłudze klienta mogą się pojawić mniej i bardziej przewidywalne sytuacje. Często jednak dochodzi do takich, gdzie sami nie będziemy w stanie sobie poradzić. Niezwykle ważna jest tutaj umiejętność pracy zespołowej. Jeżeli jeszcze sobie jej nie wypracowaliśmy, to tak naprawdę wszystko przed nami. Nawet osoby najbardziej niezależne, którym wydaje się że są w stanie poradzić sobie z każdym zadaniem, mogą potrzebować porady od ludzi z branży. Pracując uczymy się rozwiązywać różne problemy a zdobytą wiedzą warto podzielić się z innymi, aby zaoszczędzić im zbędnych nerwów.

Gdzie szukać pracy jako opiekun klienta?

Właściwie w większości firm usługowych i sprzedażowych niezbędne są osoby na stanowiska obsługi klienta. Warto wybrać rodzaj działalności, który najbardziej nam odpowiada. Najlepiej, jeżeli wiemy już nieco na jej temat. Ciężko będzie pracować w dziale obsługi w branży motoryzacyjnej, jeżeli nawet nie mamy prawa jazdy i nigdy nie zainteresowaliśmy się samochodami.

Najlepszym źródłem ofert pracy jest bez wątpienia Internet. Bez wychodzenia z domu możemy znaleźć oferty które nas zainteresują. Warto przeglądać tylko sprawdzone strony a nie takie o których nigdy wcześniej nikt nie słyszał. Łatwo w dzisiejszych czasach trafić na oszustów, którzy chcieliby tylko i wyłącznie wyłudzić nasze dane. Podobnie jest i z samymi ofertami zatrudnienia. Zanim wyślemy naszą aplikację w dane miejsce, powinniśmy kilka razy przeczytać treść ogłoszenia. Może tak naprawdę osoba która je wystawiła jest zwykłym oszustem?

Jednym ze sprawdzonych portali z ofertami pracy, któremu można spokojnie zaufać jest GoWork. Poza ogłoszeniami pracy znajdziemy tam również opinie o pracodawcach od byłych i obecnych pracowników danej firmy. Poza tym, na stronie przeczytamy również wiele cennych wskazówek na temat aplikacji, pisania CV czy też rozwoju osobistego.

Ile zarabia opiekun klienta?

Jak w każdej branży, zarobki zazwyczaj uzależnione są od doświadczenia na danym stanowisku. Początkująca osoba nie zarobi tyle ile pracownik z biurka obok z wieloletnim stażem. Z roku na rok szanse na awans rosną, nasza wiedza się poszerza i w krótszym czasie jesteśmy w stanie wykonać powierzone nam zadania. Nie ma co się więc dziwić pracodawcą, którzy na samym starcie nie proponują nam dużych kwot. Każdy musi od czegoś zacząć aby osiągnąć wypracowany sukces. 

Młodszy specjalista obsługi klienta zarobi w okolicy 3 000 zł. Po upływie kilku lat zarobki te zazwyczaj wzrastają do 3 700 zł. Starsi specjaliści mogą liczyć na pensję w wysokości 6 500 zł miesięcznie. Wszystko tak naprawdę zależy od wielkości danego przedsiębiorstwa. Mała lokalna firma nie będzie miała tak dużych możliwości rozwoju jak wielka spółka działająca na terenie całego kraju.

 

 

Jakie cechy powinna mieć dobra agencja nieruchomości

Redakcja vbranding.pl

Witamy na Vbranding.pl – blogu stworzonym z myślą o wszystkich, którzy chcą pogłębiać swoją wiedzę z zakresu finansów, ekonomii, inwestycji oraz rozwoju osobistego. Nasza redakcja składa się z pasjonatów, którzy z zaangażowaniem dzielą się swoją wiedzą z naszymi czytelnikami. Naszym celem jest dostarczanie wartościowych treści, które pomagają naszym czytelnikom rozwijać się zawodowo i prywatnie.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?