Niektórzy właściciele sklepów internetowych mają ambicję wyjścia ze swą ofertą poza granice kraju. Zakładanie kolejnych sklepów online dla różnych państw i w odmiennych wersjach językowych jest bardzo czasochłonne i kosztowne. Alternatywą dla tego rozwiązania jest multistore. Co to takiego i kiedy warto się zdecydować na tę opcję?
Co to jest multistore?
Multistore (https://www.idosell.com/pl/multishop/) to sieć sklepów internetowych, która optymalizuje prowadzenie od kilku do nawet kilkudziesięciu oddziałów sprzedaży online. Sprawdza się świetnie w przypadku chęci założenia sklepów zagranicznych, kierowanych do klientów spoza granic kraju. Jest też polecanym wyborem w przypadku chęci założenia nowych sklepów, oferujących np. inny asortyment. Profesjonalne narzędzie umożliwia wygodne i łatwe zarządzanie wieloma sklepami obsługującymi różne waluty czy wersje językowe z poziomu jednego panelu.
Kiedy warto założyć multistore?
Multistore to pomocne rozwiązanie, które przydaje się w różnych sytuacjach biznesowych. Nowoczesny multisklep jest świetnym wyborem dla osób, które stawiają na różnorodność – nie tylko asortymentu, ale też metod płatności, cen, form sprzedaży albo opcji wysyłki. Przyda się w przypadku osób poszukujących różnorodności w zakresie kraju prowadzenia e-działalności oraz docelowych klientów. Z tej przyczyny rozwiązanie to sprawdza się najlepiej przy chęci założenia sklepów w różnych wersjach językowych, przeznaczonych na różne rynki. Jest też polecane w przypadku sprzedaży zróżnicowanego towaru. Jeśli aktualny sklep oferuje konkretny asortyment, a sprzedawca chce zacząć sprzedawać dodatkowo inny towar, często najlepszym rozwiązaniem okazuje się być założenie nowego e-sklepu z tą właśnie ofertą.
Dlaczego multistore to polecane rozwiązanie?
Multistore stanowi polecaną alternatywę dla tradycyjnej sprzedaży. W wymienionych przypadkach prowadzenie tradycyjnego handlu byłoby skomplikowanym i ogromnym wyzwaniem. Dzięki multisklepowi można zaoszczędzić cenny czas, energię, a także pieniądze. Obsługa nawet kilkudziesięciu platform handlowych jest znacznie łatwiejsza i szybsza z poziomu multisklepu. To praktyczne rozwiązanie pozwalające na wygodne i łatwe kontrolowanie produktów, sprzedaży i stanów magazynowych w poszczególnych e-sklepach. Nowoczesne oprogramowanie zapewnia szereg możliwości. Umożliwia konfigurację sklepów bez większych ograniczeń. To oznacza, że mogą one mieć np. różne języki, szablony graficzne, domeny, waluty, układ kategorii czy asortyment. System umożliwia nawet różnicowanie promocji i kampanii reklamowych, co umożliwia dotarcie do konkretnych grup docelowych.
Materiał zewnętrzny