Według danych Statista, Google Maps w samych Stanach Zjednoczonych w 2021 roku zostało pobrane aż 25,46 milionów razy. Druga w zestawieniu aplikacja, Waze, również należąca do Google, pobrana została 13,42 mln razy, czyli około połowę mniej. Kolejne osiągnęły wyniki poniżej 2 milionów pobrań. Google dzieli więc od konkurencji duża przepaść, która potwierdza silną pozycję aplikacji lidera na rynku.
Kim jest lokalny przewodnik Google?
Dużą rolę w funkcjonalnościach Google Maps gra program lokalnych przewodników. Lokalny przewodnik to część społeczności, której głównym zadaniem jest udostępnianie informacji, zdjęć i opinii na temat miejsc, które odwiedzili. Lokalni przewodnicy odpowiadają także na pytania innych użytkowników i weryfikują rzetelność danych opublikowanych przez innych przewodników. Dzięki wprowadzonym zmianom mają wpływ na udoskonalanie map i ich szybszy rozwój. Forum społeczności umożliwia także poznawanie innych przewodników i uczestnictwo w lokalnych imprezach.
Jak zostać lokalnym przewodnikiem Google?
Zostanie lokalnym przewodnikiem jest możliwe dla wszystkich pełnoletnich osób pochodzących z kilkudziesięciu krajów objętych programem. Lokalnym przewodnikiem może być tylko osoba prywatna, nieużywająca konta firmy. Członkowie programu muszą przestrzegać kilku zasad dotyczących publikowanych treści – nie mogą być one hejtem, zniesławieniem, zawierać materiałów handlowych ani danych osobowych. Te zasady odnoszą się także do udziału w lokalnych wydarzeniach organizowanych dla przewodników.
Pierwszym krokiem powinno być zalogowanie na adres Gmail, którego chce się używać do profilu lokalnego przewodnika. Następnie należy odwiedzić stronę lokalnych przewodników: https://www.google.com/localguides/signup?hl=pl. Po wybraniu swojego miasta należy zaakceptować warunki dołączenia do programu.
Każdy uczestnik społeczności po dołączeniu do programu musi zebrać odpowiednią ilość punktów, aby zostać lokalnym przewodnikiem. Aby uzyskać poziom 4 umożliwiający korzystanie z oficjalnego tytułu, należy zebrać 250 punktów. Najbardziej popularnym sposobem jest publikowanie opinii o odwiedzonych miejscach. Powinny one być obszerne, autentyczne i wyczerpujące, aby jak najbardziej pomóc potencjalnym odbiorcom. Opinię warto uzupełnić o zdjęcia, np. wnętrza pokoju w hotelu lub dań serwowanych w restauracji. Za opublikowaną opinię można uzyskać 10 punktów, a dodatkowe 10, jeśli będzie dłuższa niż 200 znaków. Dodatkowe 5 punktów użytkownik zdobędzie za opublikowane zdjęcie, 3 punkty po dodaniu każdego tagu do zdjęcia, a 1 punkt za ocenę miejsca w skali od 1 do 5. Do opinii można dołączyć także film, który daje 7 punktów.
Bardzo ważną funkcją Google Maps, za którą przewodnicy także otrzymują punkty, są odpowiedzi na pytania. Udzielenie rzetelnej informacji pozwala na zyskanie 1 punktu, a w przypadku często zadawanego pytania 3 punktów.
Kolejnym sposobem na zdobycie punktów i awansowanie na kolejny poziom jest edytowanie i weryfikowanie danych w wizytówkach Google Moja Firma. Do tych treści należy nazwa firmy, kategoria, adres, godziny otwarcia i inne informacje udostępnione przez przedsiębiorstwo. Edytowanie danych pozwala na zdobycie 5 punktów, natomiast potwierdzenie 1 punktu.
W przypadku nieistniejących w Mapach Google miejsc lub dróg, punkty można zdobyć również za ich dodanie. Warto to zrobić zwłaszcza w przypadku małych, lokalnych biznesów, które uważamy za wartościowe i warte polecenia, chociaż ich właściciele nie posiadają wizytówki Google Moja Firma. Każdorazowe dodanie nowego miejsca lub drogi to 15 punktów dla przewodnika.
Inną opcją jest tworzenie i publikowanie list ulubionych miejsc. Mogą to być także zestawienia miejsc, które przewodnik chce dopiero odwiedzić. Dzięki udostępnieniu listy można zyskać 10 punktów, a przez dodanie do niej opisu 5 punktów.
Korzyści z bycia lokalnym przewodnikiem
Bycie Lokalnym Przewodnikiem Google to nie tylko ciekawe hobby i sposób na pomoc innym, lecz niesie za sobą wiele korzyści. Przewodnicy po uzyskaniu wyższych poziomów uzyskują wcześniejszy dostęp do nowych funkcji Google i plakietki, które wyróżniają publikowane treści. Otrzymują także zaproszenia na interesujące wydarzenia w okolicy, budujące społeczność i przenoszące wirtualne znajomości do świata realnego. W marketingu internetowym bardzo doceniane są opinie lokalnych przewodników, ponieważ bardzo często oni sprawdzają jakość usług.
Artykuł sponsorowany